Monday, November 21, 2011

Final Bola Sepak Sukan SEA 2011: Garuda vs Rimau


Secara teorinya, Skuad Ong Kim Swee kali ini tidaklah sekuat skuad kendalian King Raja pada Sukan Sea 2009 di Laos itu hari. Ramai menjangkakan skuad muda negara akan tersingkir pada peringkat kumpulan lagi. Mana taknya, dalam kumpulan Azab bin Maut sekali ngan Thailand, Idonsial, Singapura-pura dan Kembungje.

Dibarisi penyerang yang malu-malu depan gol seperti Fakri Saarani, Izzaq Faris, Thamil Arasu dan Syahrul Azwari, memang satu igauan buat Rimau Muda. Apatah lagi ngan ketiadaan Wan Zack Haikal yang tak dapat ke Indon dek kerana kecederaan.

Apapun, Izzaq, Fakri dan Syahrul sudah lenyapkan kritikan hebat orang ramai setelah menjaringkan gol. Tapi permainan diorang gua tengok masih lagi Hampeh bin Hattuih! Kecuali Syahrul Azwari yang memang diketahui corak permainannya yang agak menyerlah pada usia 18 tahun!

Kehadiran permata baru di jentera tengah iaitu Nazmi Faiz Mansor yang baru berusia 17 tahun pada mulanya dianggap sebagai pelengkap kelemahan jentera Rimau Muda. Namun, permainan bintang dalam pembikinan ini amat menakjubkan pada usia sebegitu di negara yang bukanlah kuasa besar bola sepak dunia. Sepatutnya beliau menduduki SPM pada saat dan ketika ini. Satu pengorbanan yang besaq!

Skuad Sukan Sea Laos 2009

Gua tak peduli berapa banyak Malaysia dapat pingat. Gua tak peduli negara2 lain berapa banyak dapat pingat. Yang gua peduli, kebangangngan Indon harus dinoktahkan sekali lagi. Menang dengan Indon adalah kepuasan rakyat Malaysia. Ayuh malukan Garuda sekali lagi pada final malam ini wahai Rimau Muda!! Ayuh malukan mereka!! Indon bangsat!! Indon bangang selamanya!! AUMMMMMM!!!




p/s: Nak main bola sampai kena naik kereta perisai. Ape kejadahnya?

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang menarik

Cube klik sikit