Wednesday, October 5, 2011

Isu minyak: Sampai bila?


Minyak dunia: oil-price.net
Minyak dunia makin menjunam sekarang. Malaysia pulak sibuk dengan DNA, liwat, video lucah, bla..bla..bla.."HOI, ape ke bangang semua ni?? Gua bukan nak tengok semua tu la bangkai! Ptuihh!!", marah si Sameon, 32 (bukan nama sebenar).

"Gua bukan ape beb, itu hari Si Tua tu cakap nak selaraskan harga ikut harga semasa minyak dunia. Sekarang ni dah turun banyak kali dah, pelarasan ape bendanye tu??!", marah beliau lagi.

Pelarasan yang dimaksudkan Sameon

"Gua ni dah la anak ramai. Nak bayar yuran sekolah, kelengkapan anak-anak, barang dapur, minyak, tol, sewa rumah. Bini gua pun suri rumah je. Nasib gua tak makan pasir je tau? HOI orang atas, lu peduli ke suara gua??!", sambung beliau lagi.

Minyak Malaysiaku
Tapi memang betul ape yang si Sameon cakap. Gua naik kesian jugak orang-orang yang senasib macam si Sameon ni. Takkan la nak bagi anak bini makan pasir je kan?


p/s: Sabar Meon. Lu rase susah, lu pilih la orang lain pulak. Ape susah~

2 comments:

Elie Lily said...

sampai ke sudah orang bercakap pasal isu minyak kan? haish!

namumora akime said...

yelaa..minyak naik, barang naik, darah pun naik..
minyak turun, barang tak reti nak turun,darah pun makin naik..

ape nak jadi..keh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang menarik

Cube klik sikit