Monday, September 19, 2011

Penangan seorang perempuan

Cegah sebelum parah

Para-para emak, mama, ibu, umi, mummy seringkali cakap yang nak didik anak pompuan ni jauh lagi susah dari anak laki. Pasaipa plak? Itula nak habaq kat hangpa semua. Kalaulah anak pompuan hangpa salah langkah, naya la nanti. Boleh undang aib kat family der. Kes tangkap khalwat / hamil anak jantan setan misalnya.

Jarang sekali gua dengar para emak, mama, ibu, umi, mummy risau anak laki depa yang mungkin menjadi pesalah mengandungnya anak pompuan orang lain. Depa lebih risau anak laki depa eksiden kat jalan. Yelah kan, yang bawak moto gila-gila tu semua lelaki. Tak jugak macam tu, pompuan pun ada kot?? Apepun, ajal maut kuasa Allah S.W.T.

Gua bukan nak komen banyak pasal eksiden, tapi tengoklah kat gambar nun. Orang putih macam gua cakap, "A picture tells thousand word". Gua pun tak tau betul ke tak grammar gua sebab gua dah lama tinggal kat Malaysia.  

Apepun, kita kena ingat yang betapa besarnya penangan seorang pompuan ni yang boleh tarik suami/ayah/abang/adik lelaki ke NERAKA. Wallahu'alam.


p/s: Gua pun takut nak jaga anak pompuan nanti~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang menarik

Cube klik sikit