Tuesday, August 23, 2011

"Cikgu jangan caya sangat kat pompuan"--Budak2 cakap jujur kan?

Entah nape sejak dua menjak ni gua rajin pulak nak update blog. Padahal keje betimbun. Tapi dalam rajin2 gua ni gua malas pulak nak merepek panjang2. Ape korang nak bayar ke? Kalau nak bayar gua takde hal.

Berbalik kepada tajuk di atas, budak2 memang budak. Diorang memang jujur dalam percakapan. Penuh ayu dan hensem. Ape yang gua nak higlightkan di sini pada malam ini di blog gua yang tak berapa nak laku ni, kejujuran dari kaca mata budak2 perlu diambil perhatian.

Budak2 kelas gua
Bila saja gua dah bagi handout dekat budak2 masa dalam kelas, macam biasa la, gua tersandar keletihan melihat gelagat anak2 murid gua melayan kerja dunia yang gua bagi. Bertungkus lumus diorang siapkan ha. Tetiba salah sorang murid perempuan memulakan bicaranya....

Cikgu ade awek tak cikgu?
Takde, dulu adela..Kenape?
Kenapa tak cari cikgu?
Cikgu tak payah cari, biar pompuan yang cari cikgu. Jari ni sekali petik je ramai yang datang tau! (satu kelas gelak)
Cikgu jangan caya sangat kat pompuan cikgu
Kenapa?
Nanti die kikis harta cikgu
Err...speechless~

Itu bukan gua yang cakap, tapi anak murid gua yang cakap. Ape yang gua belajar ilmu pedagogi ni, murid-murid cakap apa yang mereka nampak walaupun diorang tak paham ape benda entah. Gua tak tahu betul ke tak gua cakap ni sebab time lecturer mengajar gua main game dalam henpon mahal gua. Gua pun tak tahu budak pompuan ni terpengaruh dengan dunia drama & filem tangkap leleh ataupun dunia nyata diorang! Who knows? Ceh, terspeaking pulak.


p/s: Renung2kan dan selamat beramal

12 comments:

Dylla Desa said...

mengarut je budak tu... huhuhu

zatiey said...

haha..bukan semua pempuan mcm tu yer cikgu..

lpas ni zatiey plak nk pesan kat ank murid perempuan zatie nak ckp " kmu jgn percaye sngt kat lelaki.."

aci tak cikgu??
hhehe

namumora akime said...

@Dylla
haha..tula pasal..tekejut bile donga die cakap..huhu


@zatiey
huhu..mmgla bukan sume..

bole je kalo nk pesan cmtu, tp bukan sume cmtu gak,heh :p

noor atiqa said...

btl btl.tp laki punnn

ika said...

ekkkk~ kalau kikis memang akan bias pada pompuan...tp kalau curang akan bias pada lelaki...setuju x?

namumora akime said...

@iqa
haha..betul ea?keh3
tp ade ke laki yg suke mgikis ni?huhu


@ika
haha..x semestinya camtu..kalo curang ni xde kaitan ngn jantina..pompuan pun ade yg curang, tp laki lg ramai..itu jela beza die,huu

The Rock said...

haha. cikgu sentap lepas dengar jawapan dieorang eh.. btul jugak ckp dieorang tu cikgu.. memang ade spesis camtu... kekeke

namumora akime said...

haha..tula pasai..budak2 pun pandai,hehe
macam mne la kalo dpt bini yg cmtu kan,keh3

Anonymous said...

laki skang mmg bayak kaki kikis... sbb tu suka cari pompuan lg berusia.

namumora akime said...

haha..donia macam2

UniMeOw said...

cgu jugak ek..
aku bakal je..

huhu tingin nak ajaq tadika..dak2 tadika lg jujo...

namumora akime said...

hehe..budak2 sume jujo..nak menipu pun x ghoti~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang menarik

Cube klik sikit